Sajtovi se ne bi mogli naći bez pretraživača. Srećom, Internet ih je pun, tako da ljudi mogu da pronađu šta žele. Pošto je Internet izrastao u giganta koji se sastoji od miliona sajtova svakim danom su potrebniji sve sofisticiraniji načini pretrage. Dnevno se izvrši 500 miliona pretraga, a taj broj stalno raste.

Ono što komplikuje stvari prilikom izbora pretraživača je njihov broj. To ne treba da vas brine, pošto treba da se ograničite na nekolicinu koji „hrane sve ostale“, a to su: Google, Yahoo!, AlltheWeb, AltaVista, Ask Jeeves, Inktomi i manje poznati Open Directory Project. Dakle, usredsredite se na nekoliko ključnih pretraživača, a ostale zaboravite.

Drugo bitno pitanje je treba li da izaberete besplatnu promociju sajta ili da uložite nešto novca. Oboje funkcioniše, ali treba imati na umu da kad prestanete da plaćate, nestaje i vaš oglas. Od vas zavisi kojoj opciji ćete se prikloniti.

Postoje, u stvari, dva načina da optimizujete svoj sajt. Prvo, pažljivo identifikujte reči i fraze koje će se najčešće koristiti prilikom pretrage onog što vi nudite. Svaka stranica bi trebalo da sadrži dve ili tri ključne reči koje vi smatrate da će ljudi koristiti u pokušaju da vas nađu. Izaberite reči koje su jasne, koherentne i u skladu sa vašom markentiškom kampanjom, i izlistajte ih u metatagovima takođe.

Nađite i specifične fraze poput „zajam za kuću“ i „niske rate“ i slično. Dodavanje grada i države može pomoći da vaš sajt bude više kotiran za one koji koriste te termine. Ključne reči, ne samo ime kompanije, bi trebalo da se pojave u naslovnom baru, blizu vrha vaših stranica. Na primer,“Savić i sinovi, usluge grafičkog dizajna i štampe“ daje korisniku informaciju da li je pronašao pravi sajt.

Imajte na umu da pretraživači vole linkove. Što je više sajtova likovano za vaš, veće je i rangiranje u pretrazi. Zato gradite vašu mrežu relevantnih linkova. Cilj je da povećate saobraćaj na vašem sajtu, a to ne možete uraditi ako niste na jednoj od top pozicija.

Izdvajamo iz ponude: