[ MS Office ] 29 Decembar, 2007 20:02

Korak 1

Kad imate dosta podataka u radnoj tabeli, često treba da stignete brzo do kraja podataka. Tastatura može biti vaš najbrži način - probajte sledeće:

Da bi došli na početak reda, pritisnite taster HOME.

Da bi došli na kraj reda, pritisnite taster END, a onda desnu strelicu.

Umesto da trošite vreme skrolujući naniže samo pritisnite taster END, a zatim strelicu na dole i to će dovesti vaš kursor na dno podataka.

CTRL+HOME će pomeriti kursor u gornji levi ugao, CTRL+END u donji desni ugao.

Korak 2


Zumirajte podatke koristeći taster CTRL i točkić miša.

Ponekad morate da vidite manje ili više podataka na ekranu – pokušajte da držite taster CTRL i da skrolujete točkić miša napred – nazad.

Kad treba da vidite određeni tulbar, desni klik na bilo koji blanko deo oblasti tulbara da bi videli listu mogućih tulbarova.

Korak 3


Druge prečice: kad dodajete tab radne tabele, brišete red, ili boldirate određeni deo, možete ovu radnju ponoviti jednostavno pritiskajući taster F4, koji znači PONOVI OVU RADNJU.

Ovo vam može uštedeti dosta vremena, ako morate jednu radnju da ponavljate više puta.

Primer: izaberite red sa podacima iz vaše excelove radne tabele. Desni klik na broj reda  da bi označili čitav red. Ovo će takođe prikazati i meni sa prečicama. Izaberite DELETE iz menija i red će biti izbrisan. Levi klik na drugi red i pritisnite F4. Ista radnja bi se trebala pojaviti. Isprobajte nekoliko puta da bi lakše zapamtili.

Izdvajamo iz ponude:


 

[ MS Office ] 29 Decembar, 2007 19:44


Korak 1

Otvorite novi Wordov dokument.

Korak 2

Ubacite svoju sliku ili na „copy“ pa „paste“, ili da idete preko Insert -  Picture -  From File i izaberete sliku. Pritisnite OK.

Korak 3

Idite na "View", zatim "Toolbars", pa "Picture."

Korak 4

Postoji dugme na picture tulbaru koje izgleda kao dva pravougaonika jedan do drugog. Ovo je "Color" dugme. Pritisnite ga i daće vam se opcije za sliku. Ona koju treba da izaberete je "Washout."

Korak 5

Kad izbledite sliku, dalje možete kontrolisati njeno izbleđivanje tako što ćete otići na kontrolu "Brightness" (izgleda kao sunce) i kliknuti gore ili dole.

Izdvajamo iz ponude:


 

[ MS Office ] 28 Decembar, 2007 23:55


Korak 1

Otvorite Excelovu radnu tabelu koju želite da štampate.

Korak 2

Kliknite na “File” u tulbaru, ili koristite prečicu sa tastature Alt+F

Korak 3

Izaberite “Page Setup”.

Korak 4

Kliknite tab “Page”

Korak 5

Pod “Scaling”, kliknite dugme radio s leva od “Fit To”.

Korak 6

Unesite željeni broj strana u “Pages Wide” i “Pages Tall” padajućim menijima. Npr., možda želilte da promenite samo širinu vaše stranice, tako da se poslednje kolone ne štampaju na posebnoj strani. U ovom slučaju, unećete “1” u “Pages Wide” i izbrisati broj u meniju “Pages Tall”.

Korak 7

Kliknite OK. Excelova radna tabela će se uklopiti na način na koji vi želite.

Saveti i upozorenja

Biranjem "Page Break Preview" iz menija "View", možete videti kako će se vaš dokument odštampati. Da se vratite na normalni pogled, samo izaberite "Normal" iz menija "View".

Izdvajamo iz ponude:


 

 

[ MS Office ] 28 Decembar, 2007 23:50


Korak 1

Da bi prikazali vašeg Office asistenta kliknite na “Help” u bilo kom tulbaru Officea i onda kliknite“Show Assistant”.

Korak 2

Da zauvek sakrijete svog Office asistenta, desni klik na Assistant i izaberite“Hide”.

Korak 3

Desni klik na Office Assistant i kliknite na “Options” da bi otvorili Office Assistant dialog box i napravili modifikacije.

Korak 4

Da bi izabrali drugog Office asistenta, kliknite na tab Gallery u Office Assistant dialog boxu. U zavisnosti od verzije vašeg Officea, imaćete da birate različite asistente. Kad nađete kog želite, kliknite “OK”.

Korak 5

Kliknite tab “Options” u “Office Assistant” dialog boxu da bi izabrali da li da koristite asistenta ili ne biranjem ili nebiranjem polja“Use the Office Assistant”. Možete odabrati ovde i druge opcije, kao što su da li želite da vam asistent pomaže sa wizardima ili nudi savete.

Saveti i upozorenja

Zabavite se sa Office asistentom. Desni klik i izaberite "Animate!" da ga posmatrate dok oživljava.

Izdvajamo iz ponude:


 

[ MS Office ] 26 Decembar, 2007 20:31

 

Korak 1

Pregledajte svoju PowerPoint prezentaciju. Postarajte se da sadrži tačnu informaciju, uključujući vreme, mesto i finansijske podatke.

Korak 2

Odlučite gde ćete uključiti podsetnik o tome šta želite da kažete tokom prezentacije.

Korak 3

Kliknite na dugme “View” da prikažete svoje opcije i onda izaberite pregled “Notes Page”. Ovakav pregled će vam omogućiti da dodate, promenite i pregledate sve vaše beleške.

Korak 4

Pregledajte vaše beleške. U normalnom pregledu, vaš slajd će se prikazati na gornjoj polovini strane sa vašim beleškama ispod. Možete praviti specifične beleške za svaki individualni slajd.

Korak 5

Napravite svoju prezentaciju. Publika neće moći da vidi vaše beleške, ali vi hoćete. Možete takođe odštampati i distribuirati svoje beleške.

Izdvajamo iz ponude:

 

 

[ MS Office ] 25 Decembar, 2007 22:55


Korak 1

Za početak, vaši podaci bi trebalo da budu u redovima, bez blanko redova ili kolona. Ovo je bitno, videćete kasnije zašto. Počnite tako što ćete postaviti miš bilo gde na podacima.

Korak 2

Iz menija Data na vrhu ekrana, izaberite PIVOT TABLE i PIVOT CHART.

Korak 3

Za sada, nemojte čitati korake u wizardu, uzećemo sledeće tri podrazumevane opcije (default), pa samo pritisnite enter tri puta. (Znam da je čudno, ali ovo je lak i brz način).

Na kraju ćete imati blanko format izveštaja na ovom tabu radne tabele.

Korak 4

Trebali bi da vidite tulbar liste polja, gde svaki naslov kolone postaje predmet na listi.

Izaberite polje koje želite da se izlista i dupli klik na njega.

Polje će sada biti lista sa redom na izveštaju. (Takođe možete dovući polja sa liste u zone ispuštanja, ali ovo zahteva malo vežbe).

Korak 5

Konačno, povucite bilo koje polje koje želite da dodate ili uključite u oblast koja se zove DROP DATA ITEMS HERE (ovde ispustite podatke).

Sada je nastao vaš izveštaj.

Izdvajamo iz ponude:


 

[ MS Office ] 24 Decembar, 2007 23:44

Korak 1


Popravka ovog problema je jednostavna. Excel se mora razregistrovati, pa onda ponovo registrovati. Da bi to uradili, zatvorite vaš dokument i izađite iz Excela. Kliknite dugme Start, a zatim Run. Ukucajte sledeće "excel /unregserver" (bez navodnika). Kliknite OK i prozor će se zatvoriti.

Korak 2

Kliknite Start, pa opet Run. Ukucajte "excel /regserver" (bez navodnika). Kliknite OK i prozor će se zatvoriti.

Korak 3


Pokušajte da otvorite ponovo Excel fajl duplim klikom. Sad bi se trebao otvarati bez grešaka. Ova procedura resetuje Excel na fabrička podešavanja u windows registriju. Ne bi trebali da ponovo aktivirate Excel nakon ovih koraka.

Izdvajamo iz ponude:


 

[ MS Office ] 18 Decembar, 2007 16:02


Korak 1

Otvorite SQL prozor za pregled (view).

Korak 2

Ukucajte “SELECT COUNT”.

Korak 3

Ukucajte ime kolone koja sadrži vrednosti. Na primer, SELECT COUNTImezaposlenog.

Korak 4

Stavite kolonu u zagradu. Na primer, SELECT COUNT(Imezaposlenog). Pritisnite Enter.

Korak 5

Kucajte “FROM” i ime tabele koja sadrži kolonu. Na primer, FROM ZaposleniTable.

Korak 6

Pokrenite upit.

Izdvajamo iz ponude:


[ MS Office ] 18 Decembar, 2007 15:57


Korak 1

Otvorite SQL prozor za pregled (view).

Korak 2

Kucajte “SELECT MAX”.

Korak 3

Kucajte ime kolone koja sadrži vrednosti koje želite da istražite. Na primer, SELECT MAX plata.

Korak 4

Stavite ime kolone u zagradu. Na primer, SELECT MAX (plata). Pritisnite Enter.

Korak 5

Kucajte “FROM” i ime tabele koja sadrži kolonu. Na primer, FROM ZaposleniTable

Korak 6

Pokrenite upit.

Izdvajamo iz ponude:


[ MS Office ] 18 Decembar, 2007 15:50


Korak 1

Otvorite SQL prozor za pregled (view).

Korak 2

Ukucajte “SELECT DISTINCT” i imenujte kolonu koja sadrži vrednosti koje želite da vidite. Npr. SELECT DISTINCT ImeOdeljenja. Pritisnite Enter.

Korak 3

Kucajte “FROM” i ime tabele koja sadrži tu kolonu. Npr. FROM ZaposleniTable.

Korak 4

Pokrenite upit.

Izdvajamo iz ponude:


[ MS Office ] 17 Decembar, 2007 21:53


Korak 1

Otvorite SQL prozor za pregled (view).

Korak 2

Ukucajte “INSERT INTO” i ime tabele u koju želite da dodate nove podatke. Npr. INSERT INTO kupciTable.

Korak 3

Ukucajte imena svih kolona u koje želite da dodate vrednosti. Pazite da svako ime odvojite zarezom. Npr. kupciTable, ime, prezime, adresa, grad, država.

Korak 4

Stavite zagrade oko naziva kolona. Npr. INSERT INTO kupciTable (ime, prezime, adresa, godine). Pritisnite enter.

Korak 5

Ukucajte “VALUES” i određene vrednosti podataka koje želite da dodate tabeli. Stavite sav tekst u jedne navodnike i odvojite svaku vrednost  zarezima. Npr. VALUES ‘Pera’, ‘Perić’, 'Kneza Mihaila 12', 38.


Korak 6

Stavite zagrade oko grupnih vrednosti. Npr. VALUES (‘Pera’, ‘Perić’, 'Kneza Mihaila 12', 38.

).

Korak 7

Pokrenite upit.

Izdvajamo iz ponude:


[ MS Office ] 17 Decembar, 2007 21:44


Korak 1

Otvorite SQL prozor za pregled (view).

Korak 2

Kucajte “UPDATE” i ime tabele koja sadrži vrednosti koje želite da promenite. Npr. UPDATE zaposleniTable. Pritisnite Enter.

Korak 3

Ukucajte “SET” i ime kolone koja sadrži vrednosti koje želite da promenite. Npr. SET plata.

Korak 4

Ukucajte znak jednako i novu vrednost koja se unosi u kolonu. Npr. SET plata=20000. Pritisnite Enter. U ovom primeru sve vrednosti u koloni plata će se promeniti na 20000

Korak 5

Ovaj korak je obavezan ako želite da promenite specifične vrednosti u koloni: Kucajte “WHERE” i neki podatak za obeležavanje te vrednosti. Npr. WHERE Imezaposlenog = ‘Petar.’

Korak 6

Pokrenite upit.

Izdvajamo iz ponude:


[ MS Office ] 17 Decembar, 2007 21:35


Microsoft Acess je postao standard za mnoge kompanije i organizacije i igra centralnu ulogu u infrasturi podataka mnogih poslova. Novi Microsoft Access 2007 je dizajniran da se razvija na uspehu prethodnih verzija, u isto vreme obezbeđujući brojne nove karakteristike i pogodnosti za administratore baza podataka, stručnjake za razvoj aplikacija i običke korisnike.

Korisnik Accessa 2007 ima mogućnost da lako prati i saopšti informaciju koristeći interaktivan dizajn i poboljšani interfejs koji više ne zahteva dupoko znanje dizajna i funcije baze podataka.

Korisnici Accessa 2007 mogu da dele informacije preko Interneta koristeći Microsoft Office SharePoint Server 2007. Ovo podaci se lako mogu bekapovati, verifikovati i koristiti na druge načine od strane ovlašćenih lica, unutar i izvan kompanije. Neke od novih korisnih karakteristika su:

Novi korisnički interfejs

Novi interfejs je redizajniran, uključuje novi pogled prozora i novi navigacijski panel, intuitivan je i lak za korišćenje.

Ugrađena rešenja

Nova biblioteka sa ugrađenim rešenjima mnogo olakšava praćenje informacija. Ta rešenja se mogu lako prilagoditi korisniku i uključuju praćenje tema, projekata asset praćenje i kontakt menadžment.

Višestruki izveštaji/višestruki pregledi

Access 2007 ima više načina da se vidi ista informacija. Izveštaji idu po principu što vidiš to i dobijaš, i izveštaji se mogu lako modifikovati fidbekom i vizualnim promenama u realnom vremenu. Postoji i novi panel za grupisanje sa mogućnostima sortiranja i filtrerisanja koji mogu prikazati informaciju koja je potrebna.

Brza kreacija tabele

Zahvaljujući automatskoj detekciji, kreiranje tabele nikad nije bilo lakše. Kad se informacija otkuca u novoj tabeli, Access automatski detektuje njen format (valutu, tekst, brojeve itd.). On ima mogućnost i lepljenja čitave tabele iz Excela.

Novi tipovi polja

Access 2007 omogućava korisnicima brojne tipove polja sa većom fleksibilnošću.Ovi novi tipovi polja uključuju atačmente i polja sa multi vrednostima. Korisnici mogu prikačiti bilo koji dokument, sliku ili tabelu za bilo koji podatak u aplikaciji.

Bolja programska integracija

Korisnici imaju mogućnost kreiranja formulara sa Microsoft Office InfoPath 2007 ili HTML i da koriste informacije iz baze podataka. Dobijeni formular se može deliti sa kolegama preko e-maila, i sa članovima tima koji mogu osvežiti Access tabelu ako je potrebno.

Deljenje informacija

Korisnici će moći lako da dele informacije preko Microsoft SharePoint Services sa drugim članovima tima, koristeći mogućnosti obe aplikacije da lako pristupe i urede podatke u realnom vremenu preko web interfejsa.

Praćenje listi servisa SharePoint

Uz pomoć Accessa 2007 lako se mogu analizirati podaci i kreirati izveštaji koristeći liste servisa Windows SharePoint. Liste se lako mogu preuzeti offline, osvežiti i kasnije sinhronizovati kad Internet bude dostupan. Ova funkcija omogućava update informacija bilo kada i bilo gde.

Bolji menadžment servisa SharePoint

Lako je pomeriti podatke u servise Windows SharePoint za lakše upravljanje. Rutinski se može vršiti bekap podataka na serveru, povratiti oštećeni ili izbrisani fajlovi, pratiti istorije obnavljanja i postaviti dozvole za pristup.

Lakše korišćenje informacija iz višestrukih izvora

Access 2007 olakšava  povezivanje tabela iz drugih izvora za bazu. Dizajniran je da se integriše sa Ekselovim tabelama, ODBC izvorima podataka, Microsoft SQL Server bazama podataka, sajtovima servisa Windows SharePoint i mnogim drugim. Ove povezane tabele se mogu iskoristiti da se lako kreiraju izveštaji i drugi vredni izlazni podaci.

Izdvajamo iz ponude:


[ MS Office ] 14 Decembar, 2007 20:43


Korak 1

Proverite da li je baza podataka koju koristite za pravljenje etiketa osvežena. Jedini način da odštampate višestruke etikete sa različitim informacijama je da spojite informacije u vašu bazu podataka sa funkcijom Works label.

Korak 2

Otvorite Works, a zatim otvorite nov dokument.

Korak 3

Kliknite Labels u meniju Tools. Izaberite opciju Labels da biste kreirali etikete sa različitim informacijama na svakoj etiketi. Kliknite na tab Label Size da izaberete veličinu etikete.

Korak 4

Kliknite na tab Database da označite koju bazu podataka ćete koristiti da napravite vaše etikete.

Korak 5

Kliknite na tab Recipients da izaberete podatke iz baze koje želilte da koristite.

Korak 6

Kliknite na tab Label Layout da izaberete polja iz baze podataka koja želite da koristite i da definišete dalju pojavu vaših etiketa.

Korak 7

Kliknite tab Printing da izaberete opcije za štampanje.

Korak 8

Kliknite Preview da vidite kako će izgledati vaše etikete. Ako nisu u redu, ponovo proverite prethodne korake.

Korak 9

Kliknite Test da biste odštampali probni list vaših etiketa. Ako ne izgledaju dobro, ponovite prethodne korake i nastavite sa štampanjem test strana dok ne budu izgledale onako kako želite.

Korak 10

Unesite odgovarajući broj etiketa u štampač i odštampajte etikete.

Izdvajamo iz ponude:


[ MS Office ] 12 Decembar, 2007 18:05

Korak 1

Najveći problem zašto većina ne može da vidi vašu prezentaciju je to što nemaju pristup PC-u ili nemaju pravu verziju PowerPoint-a ili su izgubili te fajlove u atačmentu. Napor koji potrošite za prezentacije vam ne daje ništa za uzvrat, osim žalbi i izgubljenih prilika.

Korak 2

Moyea PPT to DVD Burner je najbolji program koji konvertuje PowerPoint u DVD i koji rešava sve vaše probleme. uz pomoć Moyea PPT to DVD Burnera možete lako snimiti jednu ili nekoliko PowerPoint prezentacija na jedan DVD sa animacijama, audio i video klipovima, unutrašnjim linkovima i dugmadima za akciju sa zadržanim originalnim PowerPointom.

Korak 3

 

Snimanjem PowerPoint prezentacija na DVD možete dobiti 5 olakšica za distribuciju: 1. Ne treba vam kompjuter, PowerPoint prezentacije se mogu gledati na TV-u. 2. Ne treba da brinete o verziji PowerPointa i razlikama u sistemima platformi, PowerPoint prezentacije se mogu gledati na bilo kom kompjuteru sa Windows media Playerom ili QuickTime playerom.3. Prebacite PowerPoint prezentacije sa online distribucije na offline distribuciju kroz DVD, što je stabilniji način za slanje PowerPoint prezentacija. 4. To je rešenje za backup nekoliko prezentacija na DVD-u. Moguće je poslati nekoliko ogromnih PowerPoint prezentacija iznad 100M. Takođe, možete kontrolisati njihovo puštanje preko daljinskog upravljača. Ovo je prihvatljivije za običnog korisnika, jer se lakše može prilagoditi njegovim potrebama. Pogledajte http://www.dvd-ppt-slideshow.com

Izdvajamo iz ponude:


 

1 2 3  Sledeći»