[ MS Office
]
29 Decembar, 2007 20:02
Kako da se lako krećete kroz Excelovu radnu tabelu
Korak 1
Kad imate dosta podataka u radnoj tabeli, često treba da
stignete brzo do kraja podataka. Tastatura može biti vaš najbrži način -
probajte sledeće:
Da bi došli na početak reda, pritisnite taster HOME.
Da bi došli na kraj reda, pritisnite taster END, a onda
desnu strelicu.
Umesto da trošite vreme skrolujući naniže samo pritisnite
taster END, a zatim strelicu na dole i to će dovesti vaš kursor na dno
podataka.
CTRL+HOME će pomeriti kursor u gornji levi ugao, CTRL+END u
donji desni ugao.
Korak 2

Zumirajte podatke koristeći taster CTRL i točkić miša.
Ponekad morate da vidite manje ili više podataka na ekranu – pokušajte da
držite taster CTRL i da skrolujete točkić miša napred – nazad.
Kad treba da vidite određeni tulbar, desni klik na bilo koji blanko deo
oblasti tulbara da bi videli listu mogućih tulbarova.
Korak 3

Druge prečice: kad dodajete tab radne tabele, brišete red,
ili boldirate određeni deo, možete ovu radnju ponoviti jednostavno pritiskajući
taster F4, koji znači PONOVI OVU RADNJU.
Ovo vam može uštedeti dosta vremena, ako morate jednu radnju
da ponavljate više puta.
Primer: izaberite red sa podacima iz vaše excelove radne
tabele. Desni klik na broj reda da bi
označili čitav red. Ovo će takođe prikazati i meni sa prečicama. Izaberite
DELETE iz menija i red će biti izbrisan. Levi klik na drugi red i pritisnite
F4. Ista radnja bi se trebala pojaviti. Isprobajte nekoliko puta da bi lakše
zapamtili.
Izdvajamo iz ponude:
[ MS Office
]
29 Decembar, 2007 19:44
Kako da izbledite slike u Wordu

Korak 1
Otvorite novi Wordov dokument.
Korak 2
Ubacite svoju sliku ili na „copy“ pa „paste“, ili da idete
preko Insert - Picture - From File i izaberete sliku. Pritisnite OK.
Korak 3
Idite na "View",
zatim "Toolbars", pa "Picture."
Korak 4
Postoji dugme na picture tulbaru koje izgleda kao dva
pravougaonika jedan do drugog. Ovo je "Color" dugme. Pritisnite ga i
daće vam se opcije za sliku. Ona koju treba da izaberete je "Washout."
Korak 5
Kad izbledite sliku, dalje možete kontrolisati njeno
izbleđivanje tako što ćete otići na kontrolu "Brightness" (izgleda
kao sunce) i kliknuti gore ili dole.
Izdvajamo iz ponude:

[ MS Office
]
28 Decembar, 2007 23:55
Kako da uklopite Excelov dokument na jednu stranu

Korak 1
Otvorite Excelovu radnu tabelu koju želite da štampate.
Korak 2
Kliknite na “File” u tulbaru, ili koristite prečicu sa
tastature Alt+F
Korak 3
Izaberite “Page Setup”.
Korak 4
Kliknite tab “Page”
Korak 5
Pod “Scaling”,
kliknite dugme radio s leva od “Fit To”.
Korak 6
Unesite željeni broj strana u “Pages Wide” i “Pages Tall”
padajućim menijima. Npr., možda želilte da promenite samo širinu vaše stranice,
tako da se poslednje kolone ne štampaju na posebnoj strani. U ovom slučaju,
unećete “1” u “Pages Wide” i izbrisati broj u meniju “Pages Tall”.
Korak 7
Kliknite OK. Excelova radna tabela će se uklopiti na način
na koji vi želite.
Saveti i upozorenja
Biranjem "Page
Break Preview" iz menija "View", možete videti kako će se vaš
dokument odštampati. Da se vratite na normalni pogled, samo izaberite
"Normal" iz menija "View".
Izdvajamo iz ponude:

[ MS Office
]
28 Decembar, 2007 23:50
Kako da modifikujete Office asistenta

Korak 1
Da bi prikazali vašeg Office asistenta kliknite na “Help” u
bilo kom tulbaru Officea i onda kliknite“Show Assistant”.
Korak 2
Da zauvek sakrijete svog Office asistenta, desni klik na
Assistant i izaberite“Hide”.
Korak 3
Desni klik na Office Assistant i kliknite na “Options” da bi
otvorili Office Assistant dialog box i napravili modifikacije.
Korak 4
Da bi izabrali drugog Office asistenta, kliknite na tab
Gallery u Office Assistant dialog boxu. U zavisnosti od verzije vašeg Officea,
imaćete da birate različite asistente. Kad nađete kog želite, kliknite “OK”.
Korak 5
Kliknite tab “Options” u “Office Assistant” dialog boxu da
bi izabrali da li da koristite asistenta ili ne biranjem ili nebiranjem
polja“Use the Office Assistant”. Možete odabrati ovde i druge opcije, kao što
su da li želite da vam asistent pomaže sa wizardima ili nudi savete.
Saveti i upozorenja
Zabavite se sa Office asistentom. Desni klik i izaberite
"Animate!" da ga posmatrate dok oživljava.
Izdvajamo iz ponude:

[ MS Office
]
26 Decembar, 2007 20:31
Kako da dodate podsetnik prezentaciji u PowerPointu 2003

Korak 1
Pregledajte svoju PowerPoint prezentaciju. Postarajte se da
sadrži tačnu informaciju, uključujući vreme, mesto i finansijske podatke.
Korak 2
Odlučite gde ćete uključiti podsetnik o tome šta želite da
kažete tokom prezentacije.
Korak 3
Kliknite na dugme “View”
da prikažete svoje opcije i onda izaberite pregled “Notes Page”. Ovakav pregled
će vam omogućiti da dodate, promenite i pregledate sve vaše beleške.
Korak 4
Pregledajte vaše beleške. U normalnom pregledu, vaš slajd
će se prikazati na gornjoj polovini strane sa vašim beleškama ispod. Možete
praviti specifične beleške za svaki individualni slajd.
Korak 5
Napravite svoju prezentaciju. Publika neće moći da vidi vaše
beleške, ali vi hoćete. Možete takođe odštampati i distribuirati svoje beleške.
Izdvajamo iz ponude:
[ MS Office
]
25 Decembar, 2007 22:55
Kako da kreirate jednostavan izveštaj u Excelu

Korak 1
Za početak, vaši podaci bi trebalo da budu u redovima, bez
blanko redova ili kolona. Ovo je bitno, videćete kasnije zašto. Počnite tako
što ćete postaviti miš bilo gde na podacima.
Korak 2
Iz menija Data na vrhu ekrana, izaberite PIVOT TABLE i PIVOT
CHART.
Korak 3
Za sada, nemojte čitati korake u wizardu, uzećemo sledeće tri
podrazumevane opcije (default), pa samo pritisnite enter tri puta. (Znam da je
čudno, ali ovo je lak i brz način).
Na kraju ćete imati blanko format izveštaja na ovom tabu
radne tabele.
Korak 4
Trebali bi da vidite tulbar liste polja, gde svaki naslov
kolone postaje predmet na listi.
Izaberite polje koje želite da se izlista i dupli klik na
njega.
Polje će sada biti lista sa redom na izveštaju. (Takođe
možete dovući polja sa liste u zone ispuštanja, ali ovo zahteva malo vežbe).
Korak 5
Konačno, povucite bilo koje polje koje želite da dodate ili
uključite u oblast koja se zove DROP DATA ITEMS HERE (ovde ispustite podatke).
Sada je nastao vaš izveštaj.
Izdvajamo iz ponude:

[ MS Office
]
24 Decembar, 2007 23:44
Kako da popravite grešku u Excelu "C:Documents.xls' could not be found."
Korak 1

Popravka ovog problema je jednostavna. Excel se mora
razregistrovati, pa onda ponovo registrovati. Da bi to uradili, zatvorite vaš
dokument i izađite iz Excela. Kliknite dugme Start, a zatim Run. Ukucajte
sledeće "excel /unregserver" (bez navodnika). Kliknite OK i prozor će
se zatvoriti.
Korak 2
Kliknite Start, pa opet Run. Ukucajte "excel
/regserver" (bez navodnika). Kliknite OK i prozor će se zatvoriti.
Korak 3

Pokušajte da otvorite ponovo Excel fajl duplim klikom. Sad
bi se trebao otvarati bez grešaka. Ova procedura resetuje Excel na fabrička
podešavanja u windows registriju. Ne bi trebali da ponovo aktivirate Excel
nakon ovih koraka.
Izdvajamo iz ponude:

[ MS Office
]
18 Decembar, 2007 16:02
Kako da koristite funkciju COUNT u Microsoft Access SQL-u

Korak 1
Otvorite SQL prozor za pregled (view).
Korak 2
Ukucajte “SELECT COUNT”.
Korak 3
Ukucajte ime kolone koja sadrži vrednosti. Na primer, SELECT
COUNTImezaposlenog.
Korak 4
Stavite kolonu u zagradu. Na primer, SELECT
COUNT(Imezaposlenog). Pritisnite Enter.
Korak 5
Kucajte “FROM” i ime tabele koja sadrži kolonu. Na primer,
FROM ZaposleniTable.
Korak 6
Pokrenite upit.
Izdvajamo iz ponude:

[ MS Office
]
18 Decembar, 2007 15:57
Kako da koristite funkciju MAX u Microsoft Access SQL-u

Korak 1
Otvorite SQL prozor za pregled (view).
Korak 2
Kucajte “SELECT MAX”.
Korak 3
Kucajte ime kolone koja sadrži vrednosti koje želite da
istražite. Na primer, SELECT MAX plata.
Korak 4
Stavite ime kolone u zagradu. Na primer, SELECT MAX (plata).
Pritisnite Enter.
Korak 5
Kucajte “FROM” i ime tabele koja sadrži kolonu. Na primer,
FROM ZaposleniTable
Korak 6
Pokrenite upit.
Izdvajamo iz ponude:

[ MS Office
]
18 Decembar, 2007 15:50
Kako da izaberete jedinstvene vrednosti koristeći SQL u Microsoft Accessu

Korak 1
Otvorite SQL prozor za pregled (view).
Korak 2
Ukucajte “SELECT DISTINCT” i imenujte kolonu koja sadrži
vrednosti koje želite da vidite. Npr. SELECT DISTINCT ImeOdeljenja. Pritisnite
Enter.
Korak 3
Kucajte “FROM” i ime tabele koja sadrži tu kolonu. Npr. FROM
ZaposleniTable.
Korak 4
Pokrenite upit.
Izdvajamo iz ponude:

[ MS Office
]
17 Decembar, 2007 21:53
Kako da dodate podatak tabeli koristeći SQL u Microsoft Accessu

Korak 1
Otvorite SQL prozor za pregled (view).
Korak 2
Ukucajte “INSERT INTO” i ime tabele u koju želite da dodate
nove podatke. Npr. INSERT INTO kupciTable.
Korak 3
Ukucajte imena svih kolona u koje želite da dodate
vrednosti. Pazite da svako ime odvojite zarezom. Npr. kupciTable, ime, prezime,
adresa, grad, država.
Korak 4
Stavite zagrade oko naziva kolona. Npr. INSERT INTO
kupciTable (ime, prezime, adresa, godine). Pritisnite enter.
Korak 5
Ukucajte “VALUES” i određene vrednosti podataka
koje želite
da dodate tabeli. Stavite sav tekst u jedne navodnike i odvojite svaku
vrednost zarezima. Npr. VALUES ‘Pera’, ‘Perić’, 'Kneza Mihaila 12',
38.
Korak 6
Stavite zagrade oko grupnih vrednosti. Npr. VALUES (‘Pera’,
‘Perić’, 'Kneza Mihaila 12', 38.
).
Korak 7
Pokrenite upit.
Izdvajamo iz ponude:

[ MS Office
]
17 Decembar, 2007 21:44
Kako da apdejtujete vrednosti u tabeli koristeći Microsoft Access SQL

Korak 1
Otvorite SQL prozor za pregled (view).
Korak 2
Kucajte “UPDATE” i ime tabele koja sadrži vrednosti koje
želite da promenite. Npr. UPDATE zaposleniTable. Pritisnite Enter.
Korak 3
Ukucajte “SET” i ime kolone koja sadrži vrednosti koje
želite da promenite. Npr. SET plata.
Korak 4
Ukucajte znak jednako i novu vrednost koja se unosi u
kolonu. Npr. SET plata=20000.
Pritisnite Enter. U ovom primeru sve vrednosti u koloni plata će se promeniti
na 20000
Korak 5
Ovaj korak je obavezan ako želite da promenite specifične
vrednosti u koloni: Kucajte “WHERE” i neki podatak za obeležavanje te
vrednosti. Npr. WHERE Imezaposlenog = ‘Petar.’
Korak 6
Pokrenite upit.
Izdvajamo iz ponude:

[ MS Office
]
17 Decembar, 2007 21:35
Vodič za poboljšanja u Microsoft Accessu 2007

Microsoft Acess je postao standard za mnoge kompanije i
organizacije i igra centralnu ulogu u infrasturi podataka mnogih poslova. Novi Microsoft
Access 2007 je dizajniran da se razvija na uspehu prethodnih verzija, u isto
vreme obezbeđujući brojne nove karakteristike i pogodnosti za administratore
baza podataka, stručnjake za razvoj aplikacija i običke korisnike.
Korisnik Accessa 2007 ima mogućnost da lako prati i saopšti
informaciju koristeći interaktivan dizajn i poboljšani interfejs koji više ne
zahteva dupoko znanje dizajna i funcije baze podataka.
Korisnici Accessa 2007 mogu da dele informacije preko Interneta koristeći
Microsoft Office SharePoint Server 2007. Ovo podaci se lako mogu bekapovati,
verifikovati i koristiti na druge načine od strane ovlašćenih lica, unutar i
izvan kompanije. Neke od novih korisnih karakteristika su:
Novi korisnički interfejs
Novi interfejs je redizajniran, uključuje novi pogled prozora i novi
navigacijski panel, intuitivan je i lak za korišćenje.
Ugrađena rešenja
Nova biblioteka sa ugrađenim rešenjima mnogo olakšava praćenje informacija.
Ta rešenja se mogu lako prilagoditi korisniku i uključuju praćenje tema,
projekata asset praćenje i kontakt
menadžment.
Višestruki izveštaji/višestruki pregledi
Access 2007 ima više načina da se vidi ista informacija. Izveštaji idu po
principu što vidiš to i dobijaš, i izveštaji se mogu lako modifikovati fidbekom
i vizualnim promenama u realnom vremenu. Postoji i novi panel za grupisanje sa mogućnostima
sortiranja i filtrerisanja koji mogu prikazati informaciju koja je potrebna.
Brza kreacija tabele
Zahvaljujući automatskoj detekciji, kreiranje tabele nikad nije bilo lakše.
Kad se informacija otkuca u novoj tabeli, Access automatski detektuje njen
format (valutu, tekst, brojeve itd.). On ima mogućnost i lepljenja čitave
tabele iz Excela.
Novi tipovi polja
Access 2007 omogućava korisnicima brojne tipove polja sa većom
fleksibilnošću.Ovi novi tipovi polja uključuju atačmente i polja sa multi
vrednostima. Korisnici mogu prikačiti bilo koji dokument, sliku ili tabelu za
bilo koji podatak u aplikaciji.
Bolja programska integracija
Korisnici imaju mogućnost kreiranja formulara sa Microsoft Office
InfoPath 2007 ili HTML i da koriste informacije iz baze podataka. Dobijeni
formular se može deliti sa kolegama preko e-maila, i sa članovima tima koji
mogu osvežiti Access tabelu ako je potrebno.
Deljenje informacija
Korisnici će moći lako da dele informacije preko Microsoft SharePoint
Services sa drugim članovima tima, koristeći mogućnosti obe aplikacije da
lako pristupe i urede podatke u realnom vremenu preko web interfejsa.
Praćenje listi servisa SharePoint
Uz pomoć Accessa 2007 lako se mogu analizirati podaci i
kreirati izveštaji koristeći liste servisa Windows SharePoint. Liste se lako
mogu preuzeti offline, osvežiti i kasnije sinhronizovati kad Internet bude
dostupan. Ova funkcija omogućava update informacija bilo kada i bilo gde.
Bolji menadžment servisa SharePoint
Lako je pomeriti podatke u servise Windows SharePoint za
lakše upravljanje. Rutinski se može vršiti bekap podataka na serveru, povratiti
oštećeni ili izbrisani fajlovi, pratiti istorije obnavljanja i postaviti
dozvole za pristup.
Lakše korišćenje informacija iz višestrukih izvora
Access 2007 olakšava
povezivanje tabela iz drugih izvora za bazu. Dizajniran je da se
integriše sa Ekselovim tabelama, ODBC izvorima podataka, Microsoft SQL Server
bazama podataka, sajtovima servisa Windows SharePoint i mnogim drugim. Ove
povezane tabele se mogu iskoristiti da se lako kreiraju izveštaji i drugi
vredni izlazni podaci.
Izdvajamo iz ponude:

[ MS Office
]
14 Decembar, 2007 20:43
Kako da kreirate poštanske etikete koristeći Microsoft Works

Korak 1
Proverite da li je baza podataka koju
koristite za pravljenje etiketa osvežena. Jedini način da odštampate višestruke
etikete sa različitim informacijama je da spojite informacije u vašu bazu
podataka sa funkcijom Works label.
Korak 2
Otvorite Works, a zatim otvorite nov
dokument.
Korak 3
Kliknite Labels u meniju Tools. Izaberite
opciju Labels da biste kreirali etikete sa različitim informacijama na svakoj
etiketi. Kliknite na tab Label Size da izaberete veličinu etikete.
Korak 4
Kliknite na tab Database da označite koju
bazu podataka ćete koristiti da napravite vaše etikete.
Korak 5
Kliknite na tab Recipients da izaberete
podatke iz baze koje želilte da koristite.
Korak 6
Kliknite na tab Label Layout da izaberete
polja iz baze podataka koja želite da koristite i da definišete dalju pojavu
vaših etiketa.
Korak 7
Kliknite tab Printing da izaberete opcije
za štampanje.
Korak 8
Kliknite Preview da vidite kako će
izgledati vaše etikete. Ako nisu
u redu, ponovo proverite prethodne korake.
Korak 9
Kliknite Test da biste odštampali probni
list vaših etiketa. Ako ne izgledaju dobro, ponovite prethodne korake i nastavite
sa štampanjem test strana dok ne budu izgledale onako kako želite.
Korak 10
Unesite odgovarajući broj etiketa u štampač
i odštampajte etikete.
Izdvajamo iz ponude:

[ MS Office
]
12 Decembar, 2007 18:05
Kako da stavite PowerPoint prezentaciju na DVD
Korak 1
Najveći problem zašto većina ne može da
vidi vašu prezentaciju je to što nemaju pristup PC-u ili nemaju pravu verziju
PowerPoint-a ili su izgubili te fajlove u atačmentu. Napor koji potrošite za
prezentacije vam ne daje ništa za uzvrat, osim žalbi i izgubljenih prilika.
Korak 2
Moyea PPT to DVD Burner je najbolji program
koji konvertuje PowerPoint u DVD i koji rešava sve vaše probleme. uz pomoć
Moyea PPT to DVD Burnera možete lako snimiti jednu ili nekoliko PowerPoint
prezentacija na jedan DVD sa animacijama, audio i video klipovima, unutrašnjim
linkovima i dugmadima za akciju sa zadržanim originalnim PowerPointom.
Korak 3

Snimanjem PowerPoint prezentacija na DVD
možete dobiti 5 olakšica za distribuciju: 1. Ne treba vam kompjuter, PowerPoint
prezentacije se mogu gledati na TV-u. 2. Ne treba da brinete o verziji
PowerPointa i razlikama u sistemima platformi, PowerPoint prezentacije se mogu
gledati na bilo kom kompjuteru sa Windows media Playerom ili QuickTime
playerom.3. Prebacite PowerPoint prezentacije sa online distribucije na offline
distribuciju kroz DVD, što je stabilniji način za slanje PowerPoint
prezentacija. 4. To je rešenje za backup nekoliko prezentacija na DVD-u. Moguće
je poslati nekoliko ogromnih PowerPoint prezentacija iznad 100M. Takođe, možete
kontrolisati njihovo puštanje preko daljinskog upravljača. Ovo je
prihvatljivije za običnog korisnika, jer se lakše može prilagoditi njegovim potrebama. Pogledajte
http://www.dvd-ppt-slideshow.com
Izdvajamo iz ponude:
